مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 15:002023-10-04اقتصادي

مردم استان تهران خون اهدا کنند


مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به روند کاهشی اهدای خون در شهریور ماه گفت: از مردم می خواهیم برای اهدای خون اقدام کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس،سید منتظر شُبّر، مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به آمار کاهش اهدای خون تهرانی ها در شهریورماه، خاطرنشان کرد: اگر وضعیت و استقبال از اهدای خون به همین حالت ادامه یابد در تامین خون مورد نیاز با مشکل روبرو می شویم و سطح ذخایر خون به کمتر از یک هفته خواهد رسید.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: در حال حاضر اگرچه در مورد خون مشکلی نداریم و سطح ذخیره آن در حد یک هفته است اما با توجه به اینکه عمر محصولی مانند پلاکت کوتاه و حداکثر سه روز است، وضعیت ذخایر آن مناسب نیست.

وی تاکید کرد: پلاکت نیاز ضروری بسیاری از بیماران مانند بیماران سرطانی است و با تزریق آن وضعیت بیمار ثابت شده و برای شیمی درمانی و ادامه روند درمان آماده می شوند و بهتر است افرادی که دارای گروه خونی منفی و به خصوص گرو ه خونی O منفی هستند، به صورت مستمر اقدام به این کار نجات بخش کنند.

وی با بیان اینکه میزان ذخایر خون قبل از شهریورماه در حدود دو هفته بود، در حال حاضر به یک هفته کاهش یافته است، تاکید کرد: در حال حاضر روزانه 1200 واحد خون در استان تهران اهدا می شود، اما مصرف مراکز درمانی سطح استان، روزانه 1


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم استان تهران خون اهدا کنند

مردم استان تهران خون اهدا کنند