مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 12:552023-09-26اقتصادي

تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر خودکفایی صد درصدی در 5 محصول استراتژیک


وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در 5 محصول اساسی استراتژیک باید به خودکفایی صد در صدی برسیم، درباره خرید تضمینی سال زراعی جدید، گفت: در خرید تضمینی گندم باید برای سال بعد رکورد جدیدی بر جای بگذاریم.

- وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در 5 محصول اساسی استراتژیک باید به خودکفایی صد در صدی برسیم، درباره خرید تضمینی سال زراعی جدید، گفت: در خرید تضمینی گندم باید برای سال بعد رکورد جدیدی بر جای بگذاریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدعلی نیکبخت در مراسم سال زراعی جدید با بیان اینکه با پیش بینی های صورت گرفته در پاییز و زمستان بارندگی های مناسبی خواهیم داشت ، گفت: اگر در بهار هم شرایط مناسب باشد در سال زراعی 1402 _ 1403 افزایش تولید نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در تامین غذای سالم برای مردم و ایجاد امنیت غذایی باید مسیر را به گونه ای انتخاب کنیم که در محصولات اساسی استراتژیک باشد.

گندم، برنج، جو، پنبه و شکر محصولاتی هستند که باید در آنها به خودکفایی صددرصد برسیم.

وزیر جهادکشاورزی اضافه کرد: در بخش دیگر از محصولات متعهد شدیم که از همه ظرفیت های موجود در کشور استفاده کنیم و ضریب خودکفایی را افزایش دهیم.

همچنین در محصولات اساسی در اسناد بالادستی و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و سند انتظار ریاست جمهور از وزارت جهادکشاورز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر خودکفایی صد درصدی در 5 محصول استراتژیک

تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر خودکفایی صد درصدی در 5 محصول استراتژیک