مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1402 ساعت 12:052023-10-19بين الملل

زن زندانی 2 تابعیتی پس از آزادی از ایران رفت


فریبا عادلخواه زندانی دو تابعیتی که از سال پیش از زندان آزاد شده بود، به تازگی به فرانسه سفر کرده است.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، رادیو فرانسه اعلام کرد فریبا عادلخواه زندانی دو تابعیتی فرانسوی-ایرانی که پیشتر به دلایل امنیتی در ایران زندانی شده و آزاد شده بود، به پاریس بازگشته است.

فریبا عادلخواه زندانی دوتابعیتی ایرانی- فرانسوی از تاریخ 15 خرداد 98 بازداشت و نهایتا به اتهام اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت به 5 سال حبس محکوم شده بود، در بهمن ماه 1401 از زندان آزاد شد اما ایران را ترک نکرده بود تا این که روز سه شنبه (25 مهر) به پاریس بازگشت.

رادیو فرانسه در این باره گزارش داد که دانشگاه ساینس پو فرانسه که عادلخواه به عنوان پژوهشگر در آن مشغول به کار بوده و گروهی را برای حمایت از آزادی او تشکیل داده بود، خبر بازگشت او به فرانسه را اعلام کرد.

گفتنی است که پیش از این رولاند گابریل مارشال زندانی فرانسوی دیگری که به جرم اقدام علیه امنیت ملی در دادگاه عمومی و انقلاب تهران به 5 سال زندان محکوم شده بود، در مارس 2020 با گذراندن بخشی از دوره محکومیت خود، با استفاده از تخفیف مجازات از زندان آزاد شده و به فرانسه بازگشت.

در مه 2023، برنارد فیلاند شهروند فرانسوی-ایرلندی و  بنجامین بریر، شهروند فرانسوی دیگری که در ایران زندانی بودند نیز آزاد شدند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زن زندانی 2 تابعیتی پس از آزادی از ایران رفت

زن زندانی 2 تابعیتی پس از آزادی از ایران رفت