مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 14:502023-10-07اجتماعي

غار سراب، در نوبت ثبت در آثار طبیعی ملی ایران


معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: غار سراب یکی از مهمترین و بکرترین غارهای این استان به شمار می رود که در نوبت ثبت در فهرست آثار طبیعی ملی کشور قرار دارد.

- ایسنا/همدان معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: غار سراب یکی از مهمترین و بکرترین غارهای این استان به شمار می رود که در نوبت ثبت در فهرست آثار طبیعی ملی کشور قرار دارد.

مهدی صفی خانی شنبه 15 مهر در نشست مدیریت، حفاظت و بهره برداری پایدار از غارها در همدان که به صورت آنلاین با حضور کارشناسانی از سراسر کشور با محوریت دبیرخانه کارگروه غارشناسی استان همدان برگزار شد، اظهار کرد: از 42 دهنه غار شناسایی شده در استان همدان بیش از 10 دهنه در مناطق حفاظت شده شراء همدان، ملوسان نهاوند، لشگردر ملایر و خانگرمز تویسرکان قرار دارند و مسئولیت حفاظت این غارها بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست بوده و در خارج از این مناطق بر عهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی تعداد غارهای موجود در کشور را تا 3000 عنوان کرد و ادامه داد: برخی از این غارها از جمله غار علیصدر به علت ویژگی های خاص دارای شهرت جهانی هستند.

صفی خانی با معرفی کارگروه غارشناسی گفت: در بسیاری از کشورها نهادهایی مسئولیت سیاستگذاری، نظارت و حفاظت از غارها را برع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غار سراب، در نوبت ثبت در آثار طبیعی ملی ایران

غار سراب، در نوبت ثبت در آثار طبیعی ملی ایران