مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مهر 1402 ساعت 00:152023-10-02اقتصادي

«دوشاب» چیست؟


«دوشاب» شیره انگور معروف منطقه آذربایجان غربی است که ارزش غذایی بالایی دارد و بین باغداران آذری مرسوم است در اواخر شهریور و مهرماه این محصول پرطرفدار را تهیه و در حین تهیه آن مهمانی برپا می کنند.

- دوشاب شیره انگور معروف منطقه آذربایجان غربی است که ارزش غذایی بالایی دارد و بین باغداران آذری مرسوم است در اواخر شهریور و مهرماه این محصول پرطرفدار را تهیه و در حین تهیه آن مهمانی برپا می کنند.

حسن سپهرفر ـ کارشناس ثبت میراث ناملموس آذربایجان غربی و مردم شناس ـ در گفت وگویی با ایسنا، درباره پیشینه تهیه دوشاب در این استان گفت: استان آذربایجان غربی یکی از استان های مستعد کشاورزی است که از دیرباز باغ های انگور زیادی داشته.

بر اساس شواهد و گفته باغداران در باغ های ارومیه بیش از 50 تا 60 نوع انگور تولید می شد.

دهستان های بکشلوچای ، باراندوز و روضه چای ارومیه به عنوان یکی از کانون های اصلی مناطق سرسبز شهرستان ارومیه به شمار می روند که باغ های انگور آن ها بسیار معروف و مشهور بوده و انواع متنوع گونه های انگور در باغ های این منطقه پرورش داده می شود.

او ادامه داد: در این میان یکی از اقلام و فرآورده های انگور که همیشه مورد توجه باغداران و خانواده ها بوده شیره آن دوشاب است که بیش از هر محصول دیگری مورد استفاده آذربایجانی ها بوده و ارزش غذایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«دوشاب» چیست؟

«دوشاب» چیست؟