مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 11:102023-10-17اقتصادي

لایروبی 12 هزار متر از رودخانه های اسدآباد


مدیر منابع آب اسدآباد از لایروبی 12 هزار متر از رودخانه شهرستان حد فاصل ماوا به آجین و رودخانه گاورود حدفاصل طویلان سفلی به چهار چشمه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، مجید رکنیان امروز صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور جلوگیری و کنترل سیلاب های احتمالی و کاهش بروز خسارت به باغات اطراف و پایین دست رودخانه، لایروبی رودخانه های این شهرستان در دستورکار قراردارد.

وی افزود: کل رودخانه ماوا به آجین که نیاز به لایروبی دارد بیش از 16 هزار متر است که از این مقدار بیش از 14 هزار متر آن در حوضه آبریز کرخه در شهرستان اسدآباد واقع شده است.

مدیر منابع آب شهرستان اسدآباد تصریح کرد: بیش از سه هزار متر از رودخانه گاورود حدفاصل طویلان به چهارچشمه نیز با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال و حجم خاک برداری 6 هزار متر مکعب انجام شده است.

  وی افزود: لایروبی 9 هزار متر از رودخانه ماوا به آجین با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و 200 میلیون ریال و حجم خاک برداری 36 هزار متر مکعب انجام شد.

رکنیان تصریح کرد: تاکنون 34 هزار و 400 متر از رودخانه های شهرستان اسدآباد لایروبی شده و همچنین 35 هزار متر از رودخانه های این شهرستان نیز رپرگذاری شده است.

وی بیان کرد: مطالعات اولیه تعیین حد و بستر حریم 200 کیلومتر از رودخانه های این شهرستان در حال انجام است و ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایروبی 12 هزار متر از رودخانه های اسدآباد

لایروبی 12 هزار متر از رودخانه های اسدآباد