مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 14:002023-09-26فرهنگي

امضاهای طلایی را از میراث فرهنگی حذف کرده ایم


قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امضاهای طلایی و انحصار را در میراث فرهنگی و ثبت آثار حذف کرده ایم.

- قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امضاهای طلایی و انحصار را در میراث فرهنگی و ثبت آثار حذف کرده ایم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی دارابی، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست ثبت جهانی کاورانسراهای ایرانی و دستاوردهای آن که سه شنبه چهارم مهرماه در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به مناسبت ثبت 54 کاروانسرای ایرانی در یونسکو، برگزار شد، گفت: با ثبت 54 کاروانسرا تعداد پرونده های ثبتی ایران به 27 اثر افزایش یافت.

البته تعداد سایت های جهانی ایران به 104 سایت رسیده است.

او با اشاره به پرونده ماسوله که در اجلاس امسال یونسکو دیفر شد، گفت: آن پرونده در مراحل اولیه ایرادهای جدی داشت، اما با پیگیری های جدی، سهمیه ایران برای سال آینده محفوظ ماند و در آبان ماه کارشناسان ایکوموس جهانی به ایران می آیند تا این پرونده تکمیل شود و سال آینده این پرونده در کنار پرونده دیگر ایران برای ثبت جهانی، ارائه می شود.

دارابی سپس درباره ویژگی های کاروانسراها که حکم جان پناه برای مردم زمان خود را داشتند، سخن گفت و افزود: گفتمان و روح حاکم بر کاروانسراها دربرگیرنده این است که فضای فرهنگ و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضاهای طلایی را از میراث فرهنگی حذف کرده ایم

امضاهای طلایی را از میراث فرهنگی حذف کرده ایم