مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مهر 1402 ساعت 17:102023-09-29بين الملل

پوتین و قدیروف سرشاخ می شوند؟!


رمضان قدیروف با روایت مورد تایید دولت روسیه در کتاب تاریخ مدرسه درباره تاریخ جمهوری خودمختار چچن در قفقاز که او آن را اداره می کند مخالفت کرده است.

- به گزارش  تابناک به نقل از نیویورک تایمز، رمضان قدیروف از جمله رهبران و شخصیت های عمومی در قفقاز شمالی بود که بر اساس گزارش ها از کتاب مدرسه ای که به تازگی برای دانش آموزان روسی منتشر شده عصبانی شده، زیرا در آن کتاب اشاره شده که مردمان مناطقی از جمله چچن به دلیل همکاری با نازی ها در طول جنگ جهانی دوم تبعید شده بودند.

مورخان اشاره کرده اند که برخی از پارتیزان ها در آن منطقه از آلمان نازی حمایت می کردند، اما تعدادشان اندک بوده و تاثیرگذار نبودند.

برخی از شخصیت های برجسته در قفقاز داستان تبعید ها را محکوم کرده اند حتی اگر در کتاب های درسی به ناعادلانه بودن تبعید اجباری اشاره شده باشد.

  ولادیمیر مدینسکی نویسنده کتاب تاریخ جدید وزیر فرهنگ سابق روسیه بوده و یکی از دستیاران پوتین است و گفته می شود متون مرتبط با رییس جمهور روسیه را می نویسد.

در کتاب نوشته شده توسط او تحت عنوان همدستان اشغالگران توضیح داده شد که چگونه همکاری با نازی ها باعث شد تا جوزف استالین رهبر وقت شوروی حدود 600 هزار چچنی، اینگوشی، بالکاری و قره چایی را در فاصله سال های 1943 و 1944 میلادی به سیبری و آسیای مرکزی ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوتین و قدیروف سرشاخ می شوند؟!

پوتین و قدیروف سرشاخ می شوند؟!