مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 19:302023-09-27اقتصادي

بررسی راه های مشارکت بخش خصوصی در تکمیل پروژه های بخش عمومی


کارشناسان مطرح کردند، در آینده دنیا سالانه حدود 6 تریلیون دلار بودجه مالی برای تأمین زیرساخت های اقتصاد نیاز است، در کشور ما دولت باید با نگاه برد- برد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با توجه به این که تعداد پروژه های عمرانی نیمه تمام در کشور به 70 هزار مورد هم برآورد شده، برای تکمیل این پروژه های اعداد نجومی 600 هزار میلیارد تومان(همت) ذکر می شود.

در شرایط کمبود منابع عمومی و بودجه دولت لازم است از مشارکت عمومی خصوصی در اتمام این پروژه ها و یا واگذاری طرحها به بخش خصوصی و عمومی استفاده شود تا هم طرح به بهرهبرداری برسد و جامعه از فواید آن استفاده کند و هم فشاری بر بودجه دولت وارد نشود.

در نشست مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری با حضور کارشناسان، بایدها و نبایدهای مشارکت عمومی - خصوصی در کشور بررسی شد.

چرا بخش خصوصی در مواردی تبدیل به کارمندان دولت می شوند؟ آیا همه پروژه های دولت امکان جذب مشارکت بخش خصوصی را دارد؟ مشارکت عمومی- خصوصی صرفاً به معنی مشارکت عمومی به علاوه مشارکت خصوصی نیست، در آینده، دنیا حدود 6 تریلیون دلار سالانه  بودجه مالی برای تأمین زیرساخت ها نیاز دارد، در مشارکت عمومی خصوصی  بیشتر هزینه و زمان باید صرف مطالعه، ارزیابی و بررسی پروژه موردنظر شود، نگاه برد، برد و مطالعه دقیق پروژه ها، لازمه تح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی راه های مشارکت بخش خصوصی در تکمیل پروژه های بخش عمومی

بررسی راه های مشارکت بخش خصوصی در تکمیل پروژه های بخش عمومی