مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 15:452023-10-14بين الملل

تلسکوپ زیر آب چین برای حل معمای پرتوهای کیهانی


پروژه جاه طلبانه تلسکوپ زیردریایی چین برای شناسایی نوترینوها که ذرات شبح مانند هستند که می توانند اسرار جهان را فاش کنند، آغاز شده است.

- پروژه جاه طلبانه تلسکوپ زیردریایی چین برای شناسایی نوترینوها که ذرات شبح مانند هستند که می توانند اسرار جهان را فاش کنند، آغاز شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، چین در حال ساخت یک تلسکوپ عظیم برای استقرار در زیر آب به منظور شناسایی نوترینوهاست که ذرات شبح مانندی هستند که می توانند اسرار جهان را فاش کنند.

این پروژه موسوم به ترایدنت(Trident) تا سال 2030 تکمیل خواهد شد و بزرگترین و پیشرفته ترین رصدخانه نوترینویی در جهان خواهد بود.

نوترینوها چیستند و چرا اهمیت دارند؟ نوترینوها ذرات زیر اتمی هستند که هیچ بار و همچنین تقریباً هیچ جرمی ندارند.

آنها توسط رویدادهای کیهانی مانند ستارگان در حال انفجار، سیاه چاله ها و ابرنواخترها تولید می شوند و می توانند جهان را بدون تأثیر میدان های مغناطیسی یا مواد دیگر سفر کنند.

نوترینوها می توانند سرنخ هایی در مورد منشاء پرتوهای کیهانی که تابش های پرانرژی هستند که زمین را از فضا بمباران می کنند، ارائه دهند.

دانشمندان بیش از یک قرن است که از زمان کشف منبع پرتوهای کیهانی توسط فیزیکدان اتریشی ویکتور هس(Victor Hess) در سال 1912 از آنها متحیر مانده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلسکوپ زیر آب چین برای حل معمای پرتوهای کیهانی

تلسکوپ زیر آب چین برای حل معمای پرتوهای کیهانی