مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1402 ساعت 14:552023-10-19اقتصادي

تغذیه دام، 80 درصد هزینه های جاری دامداری هاست


معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 70 الی 80 درصد هزینه های جاری دامداری ها را تغذیه دام ها شامل می شود که باید به آن اهمیت بدهیم.

- ایسنا/اردبیل معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 70 الی 80 درصد هزینه های جاری دامداری ها را تغذیه دام ها شامل می شود که باید به آن اهمیت بدهیم.

منصور رستم نژاد 27 مهر در همایش عصر جدید خوراک دام با بیان اینکه این همایش برای اولین بار بصورت رسمی در استان برگزار می شود، افزود: اقتصاد استان اردبیل مبتنی بر کشاورزی و دامداری است و اکثریت جامعه روستایی و عشایری در این حوزه فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: باید با استفاده از فن آوری های روز دنیا هزینه های تولید در بخش دامداری را با تکیه بر کاهش هزینه های تغذیه دام پایین بیاوریم تا در رقابت تجاری بتوانیم حضور یابیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: تناسب جایگاه دام با نژاد آن، اصلاح نژاد، بهداشت دام و تغذیه دام در دامداری نقش به سزایی دارد.

رستم نژاد اظهار کرد: حذف یارانه واردات خوراک دام و طیور باعث افزایش قیمت تغذیه دام و بدنبال آن افزایش قیمت تمام شده محصولات دامی شد.

این مقام مسئول جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: استفاده از کنسانتره دامی در استان اردبیل در حال افزایش است و 16 واحد با 340 هزار تن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغذیه دام، 80 درصد هزینه های جاری دامداری هاست

تغذیه دام، 80 درصد هزینه های جاری دامداری هاست