مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مهر 1402 ساعت 11:302023-10-03فرهنگي

آنچه در هفتمین روز جشنواره ملی فیلم مستند 17 در قم گذشت +تصاویر


«آخر رفاقت» اثر داود جلیلی، «سایه ی آرامش» ساخته وحید فتاحی منش، «بی منت» به کارگردانی محمدحسین سعادتی، «از حجره تا سنگر» اثر مهدی امینی و «لبخند سرو» به تهیه کنندگی علی صالحی و «صدای سکوت» به عنوان اثر برگزیده سینما حقیقت در هفتمین روز جشنواره فیلم .

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، در هفتمین روز از برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم مستند 17، در تالار شهید آوینی قم 6 اثر به نمایش گذاشته شد و اولین آن ها به کارگردانی داود جلیلی با عنوان آخر رفاقت نام داشت که به زندگی و رزمندگی سردار شهید حاج احمد کریمی آن هم به روایت نزدیکان و هم رزمانش می پرداخت.

مستندی که ضمن روایت دلاوری ها و نقش مهم شهید کریمی در دوران دفاع مقدس و در جریان عملیات لشکر 17 علی بن ابی طالب (ع) بیش از هر چیز بر رفاقت ها تأکید داشت و این که این شهید عزیز محور تداوم بسیاری از رفاقت های هم رزمانش سال ها بعد از شهادت بوده است.

  سایه آرامش فیلم دومی بود به کارگردانی وحید فتاحی منش که به شکل مستند داستانی است و چاپ کتاب زندگی نامه شهید فراجا، علیرضا همایی فصیح در منطقه سیستان و بلوچستان، بهانه ای شده برای روایت بخش های از زندگی و مجاهدت این شهید سرافراز استان قم که البته اصالتی همدانی داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه در هفتمین روز جشنواره ملی فیلم مستند 17 در قم گذشت +تصاویر

آنچه در هفتمین روز جشنواره ملی فیلم مستند 17 در قم گذشت +تصاویر