مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 13:002023-09-25اجتماعي

وسعت مناطق چهارگانه محیط زیست آذربایجان غربی بیش از 670 هزار هکتار است


مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: بیش از 670 هزار هکتار وسعت مناطق چهارگانه استان شامل پارک ملی، مناطق حفاظت شده، اثر طبیعی ملی و پناهگاه حیات وحش است که 15 درصد از کل مساحت استان را شامل می شود.

- ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: بیش از 670 هزار هکتار وسعت مناطق چهارگانه استان شامل پارک ملی، مناطق حفاظت شده، اثر طبیعی ملی و پناهگاه حیات وحش است که 15 درصد از کل مساحت استان را شامل می شود.

سعید شهند در گفت و گو با ایسنا با اشاره به ثبت 41 درصد تنوع زیستی کشور در آذربایجان غربی، افزود: بیش از 890 هزار هکتار وسعت مناطق صید و شکار ممنوع استان است که 20 درصد از مساحت کل استان را شامل می شود.

وی با بیان اینکه 5 گونه از حیات وحش استان شامل گوزن زرد ایرانی، میش مرغ، غاز پیشانی سفید کوچک، خرس قهوه ای و پلنگ در معرض خطر انقراض هستند که برای گونه های گوزن زرد ایرانی و میش مرغ برنامه عمل ملی در حال انجام و پیگیری است، اظهار کرد: سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی در راستای حفاظت و احیاء جمعیت این گونه در معرض خطر انقراض در سال گذشته و در مساحتی بالغ بر6 هکتار افتتاح شده است و تولد سه گوساله گوزن زرد در بهار سال جاری بیانگر وضعیت مطلوب زیستی این گونه در این سایت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وسعت مناطق چهارگانه محیط زیست آذربایجان غربی بیش از 670 هزار هکتار است

وسعت مناطق چهارگانه محیط زیست آذربایجان غربی بیش از 670 هزار هکتار است