مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 09:102023-10-22اقتصادي

رونق بازار باغداران آلوی بهاری با ایجاد صنایع تبدیلی


شهرستان بهار با 621 هکتار سطح باغ های آلو و تولید سالانه 7500 تن محصول آلو یکی از قطب های مهم تولید این محصول باغی در استان همدان به شمار می رود.

- ایسنا/همدان شهرستان بهار با 621 هکتار سطح باغ های آلو و تولید سالانه 7500 تن محصول آلو یکی از قطب های مهم تولید این محصول باغی در استان همدان به شمار می رود.

برداشت این محصول از اواسط مهر در شهرستان آغاز شده و تا اوایل آبان هر سال ادامه دارد، بنا به گفته باغداران آلوی این شهرستان بخشی از محصول در روستا به صورت سنتی و دستی به لواشک، رب آلو، ترشی، مربای آلو، آلو بخارا و آلوی تیزابی تبدیل و فرآوری و به بازار عرضه می شود که البته در این رابطه زنان هر یک از بهره برداران و باغداران آلو بیشتر از این حد توانایی فرآوری محصولات باغ خود را نداشته و به ناچار بخش اعظم محصول باغ خود را باید خام فروشی کنند و در همین رابطه راه اندازی کارگاه فرآوری مکانیزه و صنعتی به طور قطع برای بهره برداران آلوی شهرستان ضرورت دارد چرا که این امر از نقش مؤثری در جلوگیری از خام فروشی و ارزش افزوده دوچندان محصولات باغداران این شهرستان برخوردار خواهد بود.

فرماندار شهرستان بهار در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در این شهرستان برای ایجاد و احداث صنایع تبدیلی را داشته باشند، حمایت خواهیم کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونق بازار باغداران آلوی بهاری با ایجاد صنایع تبدیلی

رونق بازار باغداران آلوی بهاری با ایجاد صنایع تبدیلی