مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 17:102023-10-02اقتصادي

66 هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور داریم


رییس گروه مشارکت عمومی و خصوصی سازمان برنامه و بودجه گفت: طبق سامانه طرح های نیمه تمام 60 هزار طرح استانی و 6 هزار طرح ملی نیمه تمام در کشور داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محسن روحانی نژاد رییس گروه مشارکت بخش خصوصی و عمومی در سازمان برنامه و بودجه در مورد راه های استفاده از توان بخش خصوصی و تعاونی در اتمام پروژه های عمرانی گفت: بخش خصوصی به تعهدات دولت و قراردادهای منعقده اعتقاد ندارد چون قیمت گذاری اقتصادی برای محصولات این پروژه ها از سوی دولت به ویژه پروژه های آب و برق قیمت دستوری تعیین می شود که این قیمت گذاری دستوری شامل بخش خصوصی هم می شود بنابراین بسیاری از پروژه ها فاقد توجیه اقتصادی می شوند.

وی یکی دیگر از دلایل عدم تمایل بخش خصوصی به مشارکت در اتمام طرح های نیمه تمام را عدم ثبات در اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی بازدهی سرمایه گذاری خود در طرح ها را با سرمایه گذاری در بانک مقایسه می کند.

باید به بخش خصوصی تضمین داده شود که اگر در طرح ها حاضر می شود قوانین بلندمدت تغییر پیدا نکنند.

روحانی نژاد گفت: دولت از سال 97 لایحه مشارکت عمومی و خصوصی را به مجلس ارائه کرده است که هنوز تکلیف این لایحه مشخص نشده است و امیدواریم در لایحه برنامه هفتم قوانینی برای مشارکت بخش خصوصی تدوین شود که بخش خصوصی بتوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

66 هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور داریم

66 هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور داریم