مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 08:002023-10-17سياسي

خطر نابودی گورستان تاریخی زرتشتیان اردکان با یک جانمایی اشتباه!


چند روزی است اهالی محله تاریخی و زرتشتی نشین شریف آباد اردکان و جمعی از فعالان گردشگری و میراث دوست این شهرستان و کشور، نگران نابودی «دخمه» یا همان گورستان تاریخی این شهرستان که به دخمه شریف آباد شهره است، - خطر نابودی گورستان تاریخی زرتشتیان اردکان با یک جانمایی اشتباه! ایسنا/یزد چند روزی است اهالی محله تاریخی و زرتشتی نشین شریف آباد اردکان و جمعی از فعالان گردشگری و میراث دوست این شهرستان و کشور، نگران نابودی دخمه یا همان گورستان تاریخی این شهرستان که به دخمه شریف آباد شهره است، هستند.

طی چند روز گذشته حریم و عرصه درجه یک محوطه تاریخی و ثبتی دخمه های شریف آباد اردکان در محاصره ماشین ها و ادوات حفاری و خاکبرداری است و گویا این محوطه را برای اجرای بخشی از طرح ملی مسکن در شهرستان اردکان تسطیح و آماده سازی می کنند.

فقدان کار کارشناسی برای اجرای یک طرح ملی با توجه به آشنایی و آگاهی نسبت به سیر اجرایی شدن این گونه طرح ها و لزوم اخذ مجوزهای چندگانه از مراجع ذی صلاح، باید گفت که اصولاً یا هیچ گونه استعلامی از این مراجع قانونی صورت نگرفته یا کارشناسان ارزیابی این موضوع، از ابتدایی ترین و بدیهی ترین آگاهی ها نسبت به قوانین و بایدها و نبایدها نسبت به این موقعیت بی اطلاع بودند و احتمال آخر این که اصلاً استعلامی صورت نگرفته و تن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر نابودی گورستان تاریخی زرتشتیان اردکان با یک جانمایی اشتباه!

خطر نابودی گورستان تاریخی زرتشتیان اردکان با یک جانمایی اشتباه!