مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 10:452023-09-28بين الملل

کهکشان راه شیری در امواج گرانشی چگونه به نظر می رسد؟


یک نقشه شبیه سازی شده از کهکشان راه شیری که آن را در امواج گرانشی نشان می دهد، نمای قدرتمندی از آنچه آشکارسازهای فضایی آینده مشاهده خواهند کرد برای ما فراهم می کند.

- یک نقشه شبیه سازی شده از کهکشان راه شیری که آن را در امواج گرانشی نشان می دهد، نمای قدرتمندی از آنچه آشکارسازهای فضایی آینده مشاهده خواهند کرد برای ما فراهم می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، بیش از 90 پدیده موج گرانشی تاکنون توسط سه گانه آشکارسازهای زمینی، رصدخانه امواج گرانشی تداخل سنج لیزری (LIGO) در ایالات متحده، ویرگو (Virgo) در ایتالیا و کاگرا (KAGRA) در ژاپن شناسایی شده است.

همه این رویدادهای شناسایی شده در نتیجه ی ادغام سیاهچاله ها با جرم ستاره ای یا ستاره های نوترونی در کهکشان های دور ایجاد شده اند.

هیچ رویداد موج گرانشی از کهکشان راه شیری ما پیدا نشده است.

با این حال، کهکشان ما مملو از دوتایی های فوق فشرده است که پیش تر ستارگان دوتایی بوده اند اما تکامل یافته و به بقایای ستاره ای تبدیل شده اند.

سیسیلیا چیرنتی(Cecilia Chirenti)، از دانشگاه مریلند و مرکز پروازهای فضایی گادرد ناسا، می گوید: منظومه های دوتایی کهکشان راه شیری را پر می کنند و ما انتظار داریم که بسیاری از آنها دارای اجرام فشرده مانند کوتوله های سفید، ستاره های نوترونی و سیاه چاله ها در مدارهای تنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کهکشان راه شیری در امواج گرانشی چگونه به نظر می رسد؟

کهکشان راه شیری در امواج گرانشی چگونه به نظر می رسد؟