مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 09:302023-10-02اقتصادي

آغاز طرح کاشت 4 میلیون اصله درخت در خراسان شمالی با 70 هزار اصله نهال پسته


رییس اداره جنگلداری و و جنگل کاری منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از توزیع و کاشت 70 هزار اصله نهال پسته و آغاز طرح کاشت چهار میلیون اصله درخت در این استان خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی رییس اداره جنگلداری و و جنگل کاری منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از توزیع و کاشت 70 هزار اصله نهال پسته و آغاز طرح کاشت چهار میلیون اصله درخت در این استان خبر داد.

شهرام عسکری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در شهریور ماه سال جاری حدود 70 هزار اصله نهال در نهالستان شهر بجنورد تولید شده است، اظهار کرد: این نهال ها در چهار شهرستان استان توزیع و کاشت شد.

وی افزود: تمامی نهال های پسته به صورت رایگان بین متقاضیان در سطح اراضی مستثنیات اشخاص واقع در شهرستان های اسفراین، جاجرم، بجنورد و اسفراین با نظارت فنی کارشناسان جنگل ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری کاشت شد.

عسکری ادامه داد: در مجموع طی سال جاری در نهالستان های استان دو هزار و 300 اصله نهال در نهالستان های دولتی و خصوصی استان تولید شده است.

وی بیان کرد: تعداد یک میلیون و 700 هزار اصله نهال از گونه های مختلف به دلیل مشکلات و عدم امکان تولید آن ها در نهالستان بجنورد از تولیدی سایر استان ها از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری تقاضا شده تا وارد استان شود و عملیات کشت آن ها اجرایی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز طرح کاشت 4 میلیون اصله درخت در خراسان شمالی با 70 هزار اصله نهال پسته

آغاز طرح کاشت 4 میلیون اصله درخت در خراسان شمالی با 70 هزار اصله نهال پسته