مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 15:202023-10-08فرهنگي

در نشست گروه های گویش پژوهشی چه گذشت؟


سومین نشست هم اندیشی گروه های گویش پژوهشی با هدف بررسی رهیافتی بر چگونگی مطالعه گویش ها و آگاهی از پیشرفت های حاصل در فعالیت های مربوط برگزار شد.

- سومین نشست هم اندیشی گروه های گویش پژوهشی با هدف بررسی رهیافتی بر چگونگی مطالعه گویش ها و آگاهی از پیشرفت های حاصل در فعالیت های مربوط برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سومین نشست هم اندیشی گروه های گویش پژوهشی با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و فرهنگستان زبان و ادب فارسی با هدف بررسی رهیافتی بر چگونگی مطالعه گویش ها و آگاهی از پیشرفت های حاصل در فعالیت های هر سه نهاد برگزار شد.

غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در این نشست با ابراز خرسندی از برداشته شدن گام های مؤثر در حوزه گویش پژوهشی در یک سال گذشته بیان کرد: پیش از این معتقد بودیم که فعالیت ها در این حوزه به صورت جزیره ای در حال انجام است.

در جایی که ما نمی توانیم تغییر ساختاری به وجود بیاوریم می توانیم با تشریک مساعی کارهای خوبی را انجام دهیم این شد که تصمیم گرفتیم با مشارکت سه مؤسسه اهداف را پیش ببریم.

او گفت: گویش ها در جهان به ویژه ایران از گستردگی و تنوع بالایی برخوردارند و تنوع زبانی ایران، بخشی از زیست بوم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در نشست گروه های گویش پژوهشی چه گذشت؟

در نشست گروه های گویش پژوهشی چه گذشت؟