مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 12:402023-10-04فرهنگي

برگزاری جشنواره «خشت ومهر» ویژه دانش آموزان در اردکان


همزمان با گرامیداشت هفته گردشگری جشنواره خشت و مهر با هدف آشنایی دانش آموزان با سازه های خشتی و حفاظت از این آثار ارزشمند، در شهرستان اردکان برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردکان، به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری جشنواره خشت و مهر ویژه دانش آموزان در محل پروژه مرمتی مازاری سنایی برگزار شد.

مصطفی سپهری، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردکان دراین باره به خبرنگار فارس، اظهار کرد: جشنواره خشت و مهر به مدت دو روز در روزهای هشتم و نهم مهرماه با هدف آشنایی کودکان با سازه های خشتی، ارزش این بناها و همچنین ضرورت حفظ آثار تاریخی و بناهای قدیمی، برگزار شد.

وی نمایش و ترویج خلاقیت و هنر در زمینه تولید خشت و نوع کاربرد آن در سازه های خشتی و ابنیه تاریخی را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و افزود: در حاشیه این جشنواره کارگاه های آموزشی نیز برگزار شد که در طی آن هنرمندان و صنعتگران خشت به شرکت کنندگان نکات و تکنیک های مربوط به ساخت و تزیین آثار خشتی را آموزش دادند.

سپهری ادامه داد: برگزاری چنین رویدادهایی به شرکت کنندگان این فرصت را می دهد تا با مهارت های لازم برای ساخت آثار خشتی آشنا شوند.

وی همچنین از برگزاری همایش دوچرخه سواری به مناسبت هفته گردشگری خبر داد و گفت: این همایش می تواند به شرکت کنندگان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری جشنواره «خشت ومهر» ویژه دانش آموزان در اردکان

برگزاری جشنواره «خشت ومهر» ویژه دانش آموزان در اردکان