مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 14:302023-10-16فرهنگي

انتقاد از نمایشگاه کتاب فرانکفورت به خاطر فلسطین


پس از لغو مراسم تجلیل از یک نویسنده فلسطینی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، گروهی از نویسندگان و ناشران از این نمایشگاه به خاطر آن چه «خاموش کردن صدای فلسطین» عنوان کردند انتقاد کردند.

- پس از لغو مراسم تجلیل از یک نویسنده فلسطینی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، گروهی از نویسندگان و ناشران از این نمایشگاه به خاطر آن چه خاموش کردن صدای فلسطین عنوان کردند انتقاد کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گاردین، چندین نویسنده و ناشر مهم در سراسر جهان نمایشگاه کتاب فرانکفورت را پس از تعویق مراسم اهدای جایزه به عدنیه شبلی ، نویسنده فلسطینی در پی جنگ اخیر به سرپوش گذاشتن بر صدای فلسطین متهم کردند.

عدنیه شبلی که رمان نویس متولد فلسطین است، قرار بود در بیستم اکتبر جایزه LiBeraturpreis را که هرساله به یک نویسنده زن از آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین یا جهان عرب اهدا می شود دریافت کند.

با این حال در جمعه ای که گذشت، لیت پرام انجمنی که مسوولیت اهدای این جایزه را برعهده دارد، ضمن اعلام تعویق مراسم اهدای جوایز، علت آن را جنگی که توسط حماس آغاز شده است عنوان کرد.

لیت پرام در بیانیه اصلی که منتشر کرده، اعلام کرده که تعویق مراسم اهدای جایزه تصمیم مشترکی بوده که به همراه نویسنده اتخاذ شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد از نمایشگاه کتاب فرانکفورت به خاطر فلسطین

انتقاد از نمایشگاه کتاب فرانکفورت به خاطر فلسطین