مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 15:352023-10-14ورزشي

2 ایرانی جزو برترین مربیان تاریخ فوتبال آسیا


کنفدراسیون فوتبال آسیا بهترین مربیان تاریخ مسابقات جام ملت های آسیا را معرفی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز در گزارشی به معرفی بهترین مربیان تاریخ جام ملت های آسیا پرداخت.

کنفدراسیون فوتبال آسیا 10 مربی را به عنوان بهترین مربی تاریخ جام ملت های آسیا معرفی کرد که نام دو ایرانی در میان بهترین مربیان قاره کهن ایستاد.

محمد رنجبر-قهرمان جام ملت های آسیا 1972 ایران که در سال 1968 در خانه تحت هدایت محمود بیاتی قهرمان شد، چهار سال بعد از عنوان قهرمانی خود در تایلند دفاع کرد و رنجبر را به اولین و تنها سرمربی ایرانی تبدیل کرد که در خارج از خانه قهرمان جام ملت های آسیا شده است.

  رنجبر در یک فینال دراماتیک مقابل کره به برتری رسید و حسین کلانی و علی جباری هر دو در دیداری که پس از وقت اضافه 2-1 به پایان رسید، گلزنی کردند.

  این نتیجه به تیم ملی یک رکورد بزرگ در این مسابقات داد و ایران با تعداد پنج برد متوالی در جام ملت های آسیا موفق به قهرمانی شده بود.

حشمت مهاجرانی-قهرمان جام ملت های آسیا 1974 در حالی که تیم رنجبر در سال 1972 همه بازی ها را برد، تیم تحت هدایت حشمت مهاجرانی چهار سال بعد از موفقیت خود در زمین خانگی بدون دریافت یک گل در تمام چهار بازی خود پیروز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 ایرانی جزو برترین مربیان تاریخ فوتبال آسیا

2 ایرانی جزو برترین مربیان تاریخ فوتبال آسیا