مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 13:052023-09-26اقتصادي

صادرات 200 هزارتن کیوی در گیلان


به گفته رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان محمدی سالانه 400 هزار تن کیوی در دو استان گیلان و مازندران تولید می شود که 200 هزار تن آن قابلیت صادرات به کشورهای آذربایجان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، صالح محمدی، رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان ظهر امروز در بازدید از باغات کیوی استان و در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت کیوی در اراضی کشاورزی استان گیلان اظهار کرد: کیوی تولید شده در گیلان یکی از با کیفیت ترین محصولات کشاورزی تولید دش در کشور است که با توجه به ویژگی آن، کار صادرات این محصول نیز در استان آغاز شده است.

  وی از وجود هشت هزار و 120 باغدار کیوی در گیلان خبر داد و گفت: بر اساس آمار و با تلاش های انجام شده در سال جاری 200 هزار تن کیوی به کشور های آذربایجان، روسیه، گرجستان، عراق، افغانستان، هند و کشور های حاشیه خلیج فارس صادر شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان یکی از راه های صادرات محصول کیوی را ثبت نام در سامانه سبک و سماک دانست و بیان کرد: به منظور شناسنامه دار کردن و بررسی سلامت باغ ها و دریافت مجوز برای صادرات محصول ثبت نام در این سامانه الزامی است.

به گفته محمدی، سالانه 400 هزار تن کیوی در دو استان گیلان و مازندران تولید می شود که 200 هزار تن آن قابلیت صادرات را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 200 هزارتن کیوی در گیلان

صادرات 200 هزارتن کیوی در گیلان