مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 مهر 1402 ساعت 01:102023-10-12سياسي

چرا میراث ناملموس ردیف بودجه ندارد؟


مسئول ثبت میراث ناملموس کرمانشاه درحالی که از تدوین پنج پرونده میراث ناملموس در این استان خبر داد، از نبود ردیف بودجه مستقل برای این میراث انتقاد کرد.

- عزیز مصطفایی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه تعداد پرونده های میراث ناملموس در کرمانشاه بسیار زیاد است و تا 10 تا 15 سال آینده، پرونده برای ثبت در فهرست میراث ناملموس ملی خواهیم داشت، اظهار کرد: هرچند این اقدام نیازمند بودجه است، ما با دست های خالی این کار را انجام می دهیم.

متاسفانه حوزه میراث ناملموس ردیف بودجه مستقلی در وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ندارد، در حالی که یک بخش مهم و نرم افزار میراثی، میراث ناملموس است و اگر این بخش را در نظر نگیریم مطمئنا میراث ملموس از بین خواهد رفت.

خوشبختانه شنیده ایم وزارتخانه این ردیف بودجه را به مجلس پیشنهاد داده است و امیدواریم که تصویب شود.

مسئول ثبت میراث ناملموس کرمانشاه بیان کرد: میراث ناملموس در حوزه بحث های فرهنگی قرار دارد و تا اجرا نشود و مصداق عملی پیدا نکند، دیده نمی شود و مانند میراث ملموس به آن توجه نمی شود.

در این دوره زمانی که قرار داریم و تغییرات و شکاف های نسلی به سرعت ایجاد می شوند و حتی کشورهای همسایه ما در شرف این هستند که میراث ناملموس ما را به نام خود ثبت کنند باید توجه ویژه ای به این آثار داشته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا میراث ناملموس ردیف بودجه ندارد؟

چرا میراث ناملموس ردیف بودجه ندارد؟