مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 09:552023-10-02اقتصادي

آغاز مذاکرات برای اعزام نیروی کار به عراق


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در قرن بیست و یکم یکی از مباحث و فرصت هایی که دولت ها می توانند برای نیرو های متقاضی کار کشور به ویژه در مورد فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم کنند، - مدیر کل توسعه نهاد های اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت کار در نشست با مسئولان عراقی اعلام آمادگی برای اعزام نیروی کار مازاد ایرانی به کشور عراق در تمامی سطوح شغلی اعلام نمود.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در قرن بیست و یکم یکی از مباحث و فرصت هایی که دولت ها می توانند برای نیرو های متقاضی کار کشور به ویژه در مورد فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم کنند، امکان اشتغال در خارج از کشور و حضور در بازار های کار دیگر کشور ها است.

کاهش نرخ بیکاری، ایجاد تنوع در درآمد کشور و به ویژه کاهش وابستگی منابع ارزی به نفت، انتقال تجربیات فنی و مهندسی، حفظ شأن و هویت نیروی کار، سازماندهی و استفاده از نیروی متخصص به جای فرار مغز ها و بهبود وضعیت اعتماد به نیروی کار ایرانی در کشور های دیگراز مزیت های اعزام نیروی کار به خارج از کشور است.

با توجه به جوانی جمعیت و نرخ بالای بیکاری در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی و متخصص در کشور، اعزام این قشر از نیروی کار کشور می تواند گامی مثبت در جهت رشد و توسعه کشور تلقی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مذاکرات برای اعزام نیروی کار به عراق

آغاز مذاکرات برای اعزام نیروی کار به عراق