مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 12:252023-10-16اقتصادي

ایران دیگر نیازی به واردات بذر سیب زمینی ندارد


رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران با بیان اینکه ایران حدود 70 سال وارد کننده بذر سالم سیب زمینی بود که سالانه حدود سه میلیون دلار برای این خرید هزینه می کردیم؛ - ایسنا/البرز رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران با بیان اینکه ایران حدود 70 سال وارد کننده بذر سالم سیب زمینی بود که سالانه حدود سه میلیون دلار برای این خرید هزینه می کردیم؛ گفت: با تلاش متخصصان این پژوهشگاه، فناوری تولید این بذر ایجاد و به 25 شرکت دانش بنیان منتقل شد و در نهایت این اقدامات به خودکفایی کشور در این حوزه منتهی شد.

غلامرضا صالحی جوزانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به انعقاد 22 قرارداد انتقال فناوری و پروژه سفارشی با بخش خصوصی اظهار کرد: قراردادهای منعقد شده با بهترین شرکت های خصوصی و دانش بنیان کشور که در زمینه فناوری های کشاورزی فعال هستند، بوده است.

وی ادامه داد: این پژوهشگاه در حال حاضر با 25 شرکت خصوصی در حوزه های مختلف قرارداد منعقد کرده و طبق برآوردهای صورت گرفته تا سال 1404 در دل شبکه ای از 60 شرکت دانش بنیان قرار می گیریم.

این مسئول با اشاره به اینکه فعالیت این پروژهشگاه بدون شرکت های دانش بنیان معنایی ندارد، توضیح داد: از آنجایی که فناوری های پژوهشگاه مستقیم وارد زرعه نمی شود، حتما باید شرکت های دانش بنیانی باشند که تولیدات ما را تجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران دیگر نیازی به واردات بذر سیب زمینی ندارد

ایران دیگر نیازی به واردات بذر سیب زمینی ندارد