مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 09:102023-10-15بين الملل

عملیات زمینی احتمالا تله حماس برای اسراییل باشد


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، وب سایت رادیو فردا در این باره نوشت: آلن پی یره، دیپلمات فرانسوی در خاطرات خود نقل کرده که در سال 1957، داوید بن گوریون بنیانگذار دولت اسراییل معتقد بود که «نوار غزه برای هر رژیمی، - برخی تحلیلگران غربی می گویند عملیات طوفان الاقصی اساسا برای این طراحی شد که اسراییل را به تله عملیات زمینی در غزه بکشاند.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، وب سایت رادیو فردا در این باره نوشت: آلن پی یره، دیپلمات فرانسوی در خاطرات خود نقل کرده که در سال 1957، داوید بن گوریون بنیانگذار دولت اسراییل معتقد بود که نوار غزه برای هر رژیمی، هرچه که باشد، بدبختی است.

اکنون 66 سال پس از این سخن بن گوریون، بار دیگر فوریت بحران غزه خود را نمایان کرده است.

منطقه غزه که نامش را از یکی از شهرهایش گرفته و به دلیل شکل جغرافیایی اش به آن نوار می گویند، سرزمین کوچک و محاصره شده ای است که سال هاست گروه اسلامگرای تندرو حماس بر آن تسلط دارد.

در سال 1998، باستان شناسان پس از کشف یک شهر مستحکم مربوط به تمدن کنعان در سایت تپه باستانی السکن در نوار غزه فعلی، تاریخ بیش از پنج هزار ساله این منطقه را تایید کردند.

غزه به ویژه در پانزده سال اخیر، صحنه رویارویی مکرر حماس و جهاد اسلامی از یک سو، و اسراییل از سوی دیگر بوده است؛ حملاتی که حا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات زمینی احتمالا تله حماس برای اسراییل باشد

عملیات زمینی احتمالا تله حماس برای اسراییل باشد