مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1402 ساعت 11:122023-10-18اجتماعي

نیمه اول آبان؛ برگشت امید همراه با رهاسازی رویا در طبیعت


مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: نیمه اول آبان ماه، رهاسازی درنای رویا را همزمان با بازگشت درنای امید البته براساس پروتکل های بهداشتی خواهیم داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، درنای امید بعد از سالیان سال سفر متفاوتی را تجربه کرد، در این زمینه درنای رویا ششم بهمن ماه سال گذشته به فریدونکنار منتقل شد.

درنای امید پس از 130 روز زمستان گذرانی یک روز زودتر از سال قبل 14 اسفند ماه سال 1401 این بار به همراه با درنای رویا تالاب فریدونکنار را ترک کرد.

  درنای رویا بعد از چند روز و طی 150 کیلومتر نتوانست امید را همراهی کند و بیستم اسفند ماه سال گذشته در منطقه عباس آباد شناسایی و توسط اداره کل حفاظت محیط زیست به منطقه فریدونکنار منتقل شد و از آن روز تاکنون همچنان چشم انتظار برگشت درنای امید است.

عطاء الله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به وضعیت خوب درنای رویا، اظهار کرد: رهاسازی درنای رویا را همزمان با بازگشت درنای امید البته براساس پروتکل های بهداشتی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه سازوکار لازم در این زمینه اندیشیده شده است، گفت: پیش بینی ما از زمان برگشت درنای امید، نیمه اول آبان است که با برگشت درنای امید، رهاسازی رویا را در طبیعت انجام دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیمه اول آبان؛ برگشت امید همراه با رهاسازی رویا در طبیعت

نیمه اول آبان؛ برگشت امید همراه با رهاسازی رویا در طبیعت