مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1402 ساعت 10:502023-10-19اقتصادي

راهکار مجلس برای تأمین زمین 5 میلیون مسکن در طول برنامه هفتم


نائب رییس کمیسیون صنایع و معادن گفت: یکی از مهمترین موضوعات در تنظیم بازار زمین و مسکن، احتکار و عدم عرضه زمین متناسب با نیاز و تقاضای کشور است به همین دلیل براساس آمار، - ایسنا/البرز نائب رییس کمیسیون صنایع و معادن گفت: یکی از مهمترین موضوعات در تنظیم بازار زمین و مسکن، احتکار و عدم عرضه زمین متناسب با نیاز و تقاضای کشور است به همین دلیل براساس آمار، بالاترین نرخ تورم در سال های اخیر مربوط به قیمت زمین و مسکن بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی عسگری روز پنجشنبه 27 مهرماه گفت: برای حل این مسئله در برنامه هفتم، کمیته احیاء اراضی پس از بررسی و مشورت با صاحب نظران و با در نظر گرفتن نیاز و استعداد کشور، حکمی را آماده کرد که با تصویب آن در صحن علنی مجلس، دولت مکلف شد در طول برنامه 0.

2 درصد به مساحت سکونت گاهی کشور اضافه نماید.

وی افزود: با الحاق این 0.

2 درصد که معادل 330 هزار هکتار است، 25 درصد به محدوده سکونتگاهی کشور در شهر و روستا افزوده خواهد شد و این یک تحول بسیار بزرگ در راستای شکستن احتکار زمین و کنترل قیمت مسکن محسوب می شود.

این نماینده مجلس گفت: با توجه به نقش زمین در قیمت تمام شده مسکن، دولت با اجرای صحیح این حکم می تواند، تورم این بخش را که عملا بیش از 60 درصد از هزینه خانوار شهری را به خود اختصاص داده، مهار کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار مجلس برای تأمین زمین 5 میلیون مسکن در طول برنامه هفتم

راهکار مجلس برای تأمین زمین 5 میلیون مسکن در طول برنامه هفتم