مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 16:502023-10-21دانش

ثبت اختراع حسگر اندازه گیری دقیق قند خون در جهرم


سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جهرم از ثبت اختراع حسگر اندازه گیری دقیق قند خون توسط مخترعان این دانشگاه خبر داد.

- ایسنا/فارس سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جهرم از ثبت اختراع حسگر اندازه گیری دقیق قند خون توسط مخترعان این دانشگاه خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امیر عبدلی، امروز، 29 مهرماه از ثبت اختراع حسگر اندازه گیری دقیق قند خون توسط مخترعان این دانشگاه خبر داد و گفت: سید ابراهیم موسوی فرد، عضو هیئت علمی گروه بیوشیمی و مدیر اداره تعالی فرهنگی دانشگاه به همراه دو تن از دانشجویان این دانشگاه، احمدرضا کریم زاده و علی مردانه، موفق به ثبت اختراع ملی تحت عنوان حسگر غیر آنزیمی گلوکز بر پایه نانوآرایه های سولفید کبالت و مس مشتق شده از شبکه های آلی فلزی شدند.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: این اختراع که در زمینه مهندسی پزشکی بوده و واجد خصوصیات مافوق است، موفق به ثبت ملی به شماره 109773 در اداره ثبت اختراعات با حمایت صندوق پژوهشگران و فناوران کشور شد.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین آمار، حدود 8 میلیون نفر از جمعیت کشورمان مبتلا به دیابت هستند و بیش از 40 درصد جمعیت بالای 25 سال کشورمان یا دیابتی هستند یا در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت اختراع حسگر اندازه گیری دقیق قند خون در جهرم

ثبت اختراع حسگر اندازه گیری دقیق قند خون در جهرم