مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 12:502023-10-02فرهنگي

مردی که عاشق زبان فارسی بود


ابوالحسن نجفی عشق و ارادت بسیاری به زبان فارسی داشت به حدی که در برخی مجامع سخنان خود را با عبارتی نظیر «به نام زبان فارسی» آغاز می کرد.

- امید طبیب زاده می گوید: ابوالحسن نجفی عشق و ارادت بسیاری به زبان فارسی داشت به حدی که در برخی مجامع سخنان خود را با عبارتی نظیر به نام زبان فارسی آغاز می کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این زبان شناس و استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در یادداشتی با عنوان به یاد استادم ابوالحسن نجفی که در پایگاه اطلاع رسانی فرهنگستان زبان و ادب فارسی منتشر شده، نوشته است: بنده سال ها افتخار شاگردی استاد ابوالحسن نجفی را داشتم و در تمام این مدت دو ویژگی ایشان برایم بسیار قابلِ توجه و تحسین برانگیز بود؛ یکی عشق و ارادت بسیارش به زبان فارسی به حدی که گاه در برخی مجامع سخنان خود را با عبارتی نظیر به نام زبان فارسی آغاز می کرد، و دیگری خصلت معلمی و شیوه بی نظیرش در کار بحث و انتقال اطلاعات و دیدگاه هایش به شاگردان و دوستانش.

من واقعاً نمی دانم آیا استاد نجفی زبان فارسی را مهم ترین مؤلفه هویت ملی ایرانیان می دانست یا خیر، اما به چشم خود دیده بودم که برای خود قائل به هیچ رسالتی نبود مگر ارتقای سطح فرهنگی همین هویت ملّی از طریق تقویت و گسترش هرچه بیشتر زبان فارسی.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردی که عاشق زبان فارسی بود

مردی که عاشق زبان فارسی بود