مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 10:462023-10-11سياسي

تنها راه تضمین حفظ و پاسداشت میراث فرهنگی کشور آموزش کودکان است


رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری تنها راه تضمین حفظ و پاسداشت میراث فرهنگی کشور را تربیت و آموزش کودکان دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، مصطفی ده پهلوان رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، با اشاره به دغدغه 20 ساله اش در ارتباط با پاسداشت و صیانت از میراث فرهنگی و اینکه به این دلیل رشته باستان شناسی را انتخاب کرده تصریح کرد: نمی توانیم کنار هر محوطه باستانی یک نگهبان بگذاریم.

باید مردم اهمیت و ارزش میراث فرهنگی را به درستی درک کنند و این امر باید از کودکی به افراد آموزش داده شود که متأسفانه این آموزش ها در رسانه ملی، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی ما نقش جدی ندارند.

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری اظهارکرد: تلاش های زیادی به صورت انفرادی و غیر سازمان یافته انجام شد تا بتوانیم میراث فرهنگی را به مدارس و کتابها وارد کنیم و معلمانی داشته باشیم که با حوزه کودک و میراث فرهنگی آشنا باشند، با همکارانمان در آموزش و پروش نیز گفتگوهای زیادی داشتیم ولی آنها معتقدند که معلمان ما توان آموزش میراث فرهنگی به کودکان و بازدید هدفمند را ندارند.

وی با تشریح مفهوم بازدید هدفمند دانش آموزی، با یادی از توران میرهادی استاد برجسته ادبیات کودکان ایران و یکی از بنیان گذاران شورای کتاب کودک و همکاری های گسترده ای که در باغ موزه نگارست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها راه تضمین حفظ و پاسداشت میراث فرهنگی کشور آموزش کودکان است

تنها راه تضمین حفظ و پاسداشت میراث فرهنگی کشور آموزش کودکان است