مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 17:102023-10-14اقتصادي

ماجرای قطع درختان بوستان جنگلی چیتگر چیست؟


با توجه به آلودگی بخشی از عرصه جنگل کاری بوستان جنگلی چیتگر به آفت سوسک پوستخوار، عملیات حذف درختان آلوده و اجرای طرح جایگزینی با گونه های مناسب طبق مجوز سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به منظور جلوگیری از گسترش و انتشار این آفت به سایر درختان اجرا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هادی نصیری رییس اداره فضای سبز منطقه 22 اظهار کرد: در پارک جنگلی چیتگر حدود 500 هزار درخت وجود دارد که طبق اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری منطقه 22 و سازمان منابع طبیعی در این بوستان در مرحله اول تعداد 800 درخت مبتلا به آفت سوسک پوستخوار شناسایی و در اسرع وقت نسبت به جمع آوری آنها اقدام خواهد شد.

نصیری با بیان اینکه برای کنترل و مقابله با آفت سوسک پوستخوار مجوز قطع درختان آفت زده بوستان چیتگر صادر شده است، تصریح کرد: پروسه اخذ مجوز برای قطع این درختان حدودا 4 ماه به طول انجامید و در این مدت زمان با چکش کاری، پلاک کوبی و علامت گذاری های لازم کار شناسایی درختان آفت زده صورت گرفت و تا به امروز این عملیات کامل شده است.

همچنین ابوالفضل لولایی مسئول فنی اداره منابع طبیعی تهران نیز در این خصوص گفت: قطعا پس از قطع این درختان، درختان جدید جایگزین خواهند شد.

درختانی پهن برگی که با شرایط اقلیم منطقه، نوع پوشش گیاهی و نوع گونه هایی که در بوستان چیتگر سازگار هستند، در نظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای قطع درختان بوستان جنگلی چیتگر چیست؟

ماجرای قطع درختان بوستان جنگلی چیتگر چیست؟