مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 09:252023-10-21اقتصادي

کشت زیر پلاستیک؛ فرصتی که تهدید است!


بیستم تیرماه 1400 بود که گزارشی با عنوان اما و اگرهای تحدید محصول پرآب بر ساوه در دوران تهدید منابع آبی بر روی خروجی خبرگزاری ایسنا قرار گرفت.

- ایسنا/مرکزی بیستم تیرماه 1400 بود که گزارشی با عنوان "اما و اگرهای تحدید محصول پرآب بر ساوه در دوران تهدید منابع آبی" بر روی خروجی خبرگزاری ایسنا قرار گرفت.

در این گزارش تبعات منفی کشت محصولات کشاورزی با نیاز آبی بالا در ساوه، آن هم به صورت سنتی و راهکارهای رفع این مشکلات پرداخته شد.

یکی از راهکارهای مدیریت منابع آبی و کاهش میزان مصرف آب، از نظر کارشناسان کشاورزی، کشت محصولات جالیزی نظیر طالبی به صورت زیرپلاستیکی است که به گفته آنها با کشت محصولات زراعی به این شیوه، در مصرف آب تا 60 درصد صرفه جویی می شود و مشکلات آفات و بیماری ها نیز کمتر شده و عملکرد تولید به مقدار قابل توجهی افزایش می یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روش زیر پلاستیکی یکی از شیوه های تولید محصولات جالیزی در مناطق کم آب است که علاوه بر کاهش مصرف سموم و آب، موجب مبارزه با علف های هرز، صرفه جویی در مصرف بذر، محافظت کشت از خطر تگرگ احتمالی شده و به زودرس بودن محصول کمک می کند.

ولی این روش تولید با توجه به باقی ماندن بقایای پلاستیک در اراضی کشاورزی، موجب آلودگی خاک می شود و کشاورزان باید نسبت به جمع آوری پلاستیک ها پس از برداش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت زیر پلاستیک؛ فرصتی که تهدید است!

کشت زیر پلاستیک؛ فرصتی که تهدید است!