مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 17:552023-09-30سياسي

ارجاع بند مربوط به واگذاری میادین به شرکت های غیردولتی به کمیسیون تلفیق


بند مربوط به واگذاری فعالیت های توسعه، اکتشاف و بهره برداری از میادین به متقاضیان صاحب صلاحیت برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

- بند مربوط به واگذاری فعالیت های توسعه، اکتشاف و بهره برداری از میادین به متقاضیان صاحب صلاحیت برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز جزییات لایحه برنامه هفتم بند (ب) و تبصره های 2 و 3 ماده 15 را بررسی کردند.

منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه در جریان بررسی این بند خواستار ارجاع آن به کمیسیون شد.

رییس مجلس نیز برای بررسی بیشتر این بند را به تلفیق ارجاع داد.

در بند ب آمده است: وزارت نفت مکلف است در مورد سایر میادین نفت و گاز با اولویت میادین مشترک و میادین گازی، نسبت به واگذاری فعالیتهای توسعه، اکتشاف و بهرهبرداری از میادین به متقاضیان صاحب صلاحیت از میان شرکتهای اکتشاف و تولید و شرکت ملی نفت ایران، با استفاده از سازوکارهای رقابتی از جمله صدور پروانه و با رعایت سقف سهم سرمایه گذار و حقوق قانونی سالانه دولت از واگذاری میدان که به تصویب شورای اقتصاد می رسد، اقدام کند به نحوی که در پایان سال سوم اجرای این قانون، حداقل دو درصد و در پایان برنامه، حداقل پنج درصداز توان تولید نفت کشور به شرکتهای متقاضی غیردولتی واگذار شده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارجاع بند مربوط به واگذاری میادین به شرکت های غیردولتی به کمیسیون تلفیق

ارجاع بند مربوط به واگذاری میادین به شرکت های غیردولتی به کمیسیون تلفیق