مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مهر 1402 ساعت 18:502023-09-29اقتصادي

راهکار ایران برای مقابله با هژمونی غرب چیست؟


علی فکری، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای مقابله با هژمونی غرب باید امتیازات راهبردی خود را به خوبی بشناسیم و بتوانیم در بازارهای جهانی به قیمت خوب به خریدارانش بفروشیم.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - راهبرد معاصر نوشت: امروزه به باور بیشتر کارشناسان حوزه بین الملل نظم جدیدی از معادلات جهانی در حال شکل گیری و موازنه قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است.

بر این اساس به زودی باید با هژمونی غرب بر نظام جهانی خداحافظی کرد.

در این معادلات ایران نقش دوچندانی خواهد داشت و باید با موج تغییر در نظم جهانی جایگاه و راهبرد خود را به درستی تعریف کند.

علی فکری، معاون وزیر امور اقتصادی و  دارایی درباره نقش ایران در تحولات نظام بین الملل به  راهبرد معاصر  گفت: عضویت ایران در سازمان هایی نظیر همکاری شانگهای و بریکس را نباید دست کم گرفت.

این تعاملات نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران در حوزه نرم افزاری در حال توسعه و پیشرفت است و چیزی که از سالیان گذشته در بستر فکر و اندیشه مطرح شده بود، در وادی عمل به وقوع خواهد پیوست.

وی افزود: برخی مقام های دولت های گذشته می گفتند اگر به سازمان همکاری شانگهای بپیوندیم، موازنه با ناتو به هم می خورد و باید همچنان موضع میانه داشته باشیم، اما امروز دیگر همانند گذشته نیست و در معادلات جهانی نقش تصم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار ایران برای مقابله با هژمونی غرب چیست؟

راهکار ایران برای مقابله با هژمونی غرب چیست؟