مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1402 ساعت 01:302023-10-17پزشكي

آلزایمر را فراری دهید و مغزتان را تا 120 سالگی جوان نگه دارید


دوچرخه سواری، دویدن و پیاده روی از جمله نرمش های ساده ای هستند که می توانند کارکردهای شناختی را در پیری بهبود بخشند و جلوی آلزایمر را بگیرند.

- دوچرخه سواری، دویدن و پیاده روی از جمله نرمش های ساده ای هستند که می توانند کارکردهای شناختی را در پیری بهبود بخشند و جلوی آلزایمر را بگیرند.

پژوهش ها نشان می دهد ایروبیک و فعالیت بدنی می تواند به بهبود کارکردهای مغز در پیری و جلوگیری از نقصان حافظه در بیماران آلزایمر کمک کند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازصد آنلاین پژوهش های مختلفی در جهان تایید می کنند که تمرینات بدنی نتایجی فوق العاده برای کسانی دارد که آلزایمر بر کارکردهای شناختی شان اثرگذار بوده است اما یک پژوهش تازه امید را در میلیون ها بیمار آلزایمری زنده کرده است.

  بر اساس این پژوهش تمرینات بدنی نه فقط به مبارزه با از دست دادن حافظه به دلیل آلزایمر کمک می کند بلکه شروع فرایند رایج ترین نوع زوال عقل در پیری را نیز به تاخیر می اندازد.

    آلزایمر نوعی بیماری انحطاطی است که به فرسایش حافظه منجر می شود و به تدریج کاربرد زبان، منطق و دیگر کارکردهای ذهنی را نیز مختل می کند.

    پژوهشگران دانشگاه ریو دو ژانیرو می گویند که میزان هورمون ایریسین که هنگام ورزش در بدن تولید می شود، و میزان پیشرفت بیماری آلزایمر، کاملا مرتبط است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلزایمر را فراری دهید و مغزتان را تا 120 سالگی جوان نگه دارید

آلزایمر را فراری دهید و مغزتان را تا 120 سالگی جوان نگه دارید