مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 08:552023-10-15اقتصادي

از افتتاح نمایشی تا تعطیلی یک خانه خلاق پُردردسر در کرمانشاه!


در گوشه ای از قلب بازار سنتی 200 ساله شهر کرمانشاه، بنایی تاریخی از زمان قاجارها بجا مانده که طی چندسال اخیر داستانهای عجیب و مختلفی را از سر گذرانده است.

- از افتتاح نمایشی تا تعطیلی یک خانه خلاق پُردردسر در کرمانشاه! ایسنا/کرمانشاه در گوشه ای از قلب بازار سنتی 200 ساله شهر کرمانشاه، بنایی تاریخی از زمان قاجارها بجا مانده که طی چندسال اخیر داستانهای عجیب و مختلفی را از سر گذرانده است.

یکی دو دهه ای می شود که رهگذران و گردشگرانی که پایشان به انتهای تاریکه بازار شهر کرمانشاه می رسد، از کنار یک در قدیمی چوبی بزرگ و هلالی شکل عبور می کنند که سالهاست بسته مانده و خیلی ها از حوادثی که در این سالها پشت سرگذاشته خبری ندارند.

حمام حاج شهبازخان یکی از قدیمی ترین حمام های تاریخی شهر کرمانشاه و مربوط به دوره قاجار است که طی دهه های گذشته همواره درهایش به روی مردم بسته بوده و از حدود دو دهه قبل هم روبه ویرانی رفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شرایط بغرنج و خطر تخریب این بنای تاریخی از حدود دو دهه قبل مسئولین میراث فرهنگی استان را برآن داشت تا برای مرمت و بازسازی آن اقدام کنند، مرمتی که چندسالی طول کشید و توانست تا حدودی این حمام تاریخی را از خطر نابودی نجات دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از افتتاح نمایشی تا تعطیلی یک خانه خلاق پُردردسر در کرمانشاه!

از افتتاح نمایشی تا تعطیلی یک خانه خلاق پُردردسر در کرمانشاه!