مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 10:452023-09-25پزشكي

11 ژن سرطان تهاجمی پروستات شناسایی شدند


دانشمندان با ترکیب داده های 18 مطالعه انجام شده در ایالات متحده، اروپا و استرالیا 11 ژن مرتبط با سرطان تهاجمی پروستات را شناسایی کردند.

- دانشمندان با ترکیب داده های 18 مطالعه انجام شده در ایالات متحده، اروپا و استرالیا 11 ژن مرتبط با سرطان تهاجمی پروستات را شناسایی کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، گروهی از پژوهشگران بین المللی به سرپرستی کارشناسان دانشکده پزشکی کک(Keck) و مرکز جامع سرطان دانشکده پزشکی کک نوریس، جهش هایی را در 11 ژن کشف کرده اند که با انواع تهاجمی سرطان پروستات مرتبط است.

این یافته ها بر اساس بزرگترین مطالعه سرطان پروستات که تاکنون انجام شده بدست آمده که اگزوم - بخشی از کد ژنتیکی که حاوی دستورالعمل های ساخت پروتیین است - حدود 17500 بیمار مبتلا به سرطان پروستات را تجزیه و تحلیل کرده است.

آزمایشات ژنتیکی و جهش ژنی این مطالعه که در مجله JAMA Oncology منتشر شده است، می تواند پیامدهایی برای تشخیص و درمان سرطان پروستات و همچنین برای غربالگری بستگان بیمارانی که ممکن است در معرض خطر باشند، داشته باشد.

در حال حاضر، آزمایش های ژنتیکی می توانند به انکولوژیست ها کمک کنند تا با شناسایی جهش هایی که آنها را واجد شرایط درمان های هدفمند می کنند، مراقبت ها را برای برخی افراد مبتلا به سرطان تهاجمی پروستات سفارشی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

11 ژن سرطان تهاجمی پروستات شناسایی شدند

11 ژن سرطان تهاجمی پروستات شناسایی شدند