مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 12:402023-10-02فرهنگي

زیست بوم مناطق بر باور های تاریخی آیینی و سنتی تاثیر گذاشته است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، عبدالمجید انصاری از استان بوشهر با نمایش «دل دشو» به بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی، - عبدالمجید انصاری، کارگردان راه یافته به جشنواره نمایش های آیینی و سنتی؛ زیست بوم مناطق بر باور های تاریخی آیینی و سنتی تاثیر گذاشته است عبدالمجید انصاری، کارگردان راه یافته به جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی گفت: باور های تاریخی قوی به زیست بوم هر منطقه ای مرتبط است که مهمترین باور ها را درون خود رشد می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو ، عبدالمجید انصاری از استان بوشهر با نمایش دل دشو به بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی، راه یافته است.

او با اشاره به زیست بوم بوشهر گفت: در زیست بوم بوشهر بدون استثنا دریا نقش اصلی را در آیین ها و باور های مردمان ساحل نشین بازی می کند و هرآنچه در آیین، سنت، موسیقی، رسم و رسوم، باور های مذهبی، افسانه ای و قهرمانی می بینیم دریا حضور داشته و تمام پایه های آن در دریاست.

انصاری ادامه داد: در بوشهر چنانچه جوانی را در کنار دریا از دست دهند زنان در نمایش آیینی و سنتی عزاداری خود واویلا چه نهنگی شی گلاور واویلا چه نهنگی به زیر گل رفت می خوانند و همین موضوع در دشتستان که دریا نداشته و کوه جلوه گری می کند می خوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیست بوم مناطق بر باور های تاریخی آیینی و سنتی تاثیر گذاشته است

زیست بوم مناطق بر باور های تاریخی آیینی و سنتی تاثیر گذاشته است