مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 21:552023-10-22پزشكي

ابتلای جوانان و بانوان به سرطان سینه بیشتر است/ زن ها ماموگرافی را جدی بگیرند


یک متخصص رادیوتراپی آنکولوژی با بیان اینکه سرطان پستان در مردان نیز وجود، گفت: متاسفانه جوان ترها به این سرطان مبتلا می شوند که این موضوع نگران کننده است.

- ایسنا/اصفهان یک متخصص رادیوتراپی آنکولوژی با بیان اینکه سرطان پستان در مردان نیز وجود، گفت: متاسفانه جوان ترها به این سرطان مبتلا می شوند که این موضوع نگران کننده است.

پوریا عادلی، امروز (یکشنبه، 30مهرماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سرطان سینه اگر زود و به موقع تشخیص داده شود، یکی از سرطان های قابل درمان است، اظهار کرد: ما مشکلی در خصوص درمان این نوع سرطان نداریم و بیماران ما به بهترین نحو درمان می شوند.

وی شیوع سرطان پستان در خانم ها را صدبرابر بیشتر از آقایان دانست و افزود: مهم ترین فاکتور این نوع سرطان، تشخیص به موقع آن است، این بیماری اگر درسطح پایین تشخیص داده شود، می تواند جراحی یا هورمون درمانی رادیوتراپی داشته باشد و فرد زندگی عادی خود را در پیش گیرد، اما زمانی که این بیماری به سطح بالاتری برسد، هرکاری که برای درمان بیمار انجام شود، فقط تسکین است.

این متخصص رادیوتراپی آنکولوژی گفت: با توجه به اینکه علم پیشرفت کرده است و داروهای مختلفی وارد بازار شده، ما فقط می توانیم مثلا دو سال عمر بیمار را به چهارسال برسانیم و این تشخیص اولیه برای ما بسیار مهم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلای جوانان و بانوان به سرطان سینه بیشتر است/ زن ها ماموگرافی را جدی بگیرند

ابتلای جوانان و بانوان به سرطان سینه بیشتر است/ زن ها ماموگرافی را جدی بگیرند