مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 08:552023-09-25سياسي

توهین به مسئولان در فضای مجازی مجازات دارد؟


جرم توهین در فضای مجازی با آنکه به طور مستقل تعریف نشده، ولی از وحدت ملاک ماده 608 و 609 قانون مجازات اسلامی می توان در این خصوص استفاده کرد و ارکان شکل دهنده جرم توهین در این مواد را در فضای مجازی هم مجری دانست.

- باشگاه خبرنگاران نوشت: شکایت چند مسئول دولتی از افراد به دلیل توهین در فضای مجازی این موضوع را مطرح می کند که اساسا توهین به مسئول دولتی در فضای مجازی مشمول مجازات قانونی می شود یا خیر.

  امروزه با همه گیر شدن استفاده از سیستم های هوشمند ارتباطی و ابزارهای مرتبط با آن شاهد بروز و ظهور جرایمی هستیم که با تغییر بستر وقوع از فضای حقیقی عینا وارد فضای سایبری شده اند و از آنجایی که با وجود تلاش های ارائه دهندگان این پلتفرم ها، هنوز هم نظارت کامل و همه جانبه بر فعالیت کاربران امکان پذیر نشده است و به نظر می رسد جسارت مرتکبین در بروز ابعاد تاریکتر شخصیتشان در چنین بسترهایی بیشتر نمود خارجی پیدا می کند.

  علیرضا شریعتی وکیل پایه یک دادگستری در خصوص اینکه آیا توهین در فضای مجازی قابل پیگیری است یا خیر گفت: جرم توهین در فضای مجازی با آنکه به طور مستقل تعریف نشده، ولی از وحدت ملاک ماده 608 و 609 قانون مجازات اسلامی می توان در این خصوص استفاده کرد و ارکان شکل دهنده جرم توهین در این مواد را در فضای مجازی هم مجری دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توهین به مسئولان در فضای مجازی مجازات دارد؟

توهین به مسئولان در فضای مجازی مجازات دارد؟