مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1402 ساعت 12:562023-10-19سياسي

حوزه علمیه قم نقش تعیین کننده در بیان جامعیت اسلام دارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، حجت الاسلام پورمحمدی ظهر امروز در کنگره بزرگداشت حاج شیخ عبدالکریم حائری در اراک اظهار کرد:  ایجاد وشکل گیری حوزه علمیه قم حادثه ای بسیار عظیم در تحولات کشور است که توسط شیخ عبدالکریم حائری پایه گذاری شد.

وی تصریح کرد: قم و مکتب قم چند اثر ویژه در یکصد سال گذشته برجای گذاشت که ارتقای جایگاه شیعه از نظر اساس و استواری مبانی و معارف و علوم و کارهای عظمی که در تاریخ اسلام داشته و دارد، بخشی از این آثار است.

نوه حاج شیخ عبدالکریم حائری با بیان اینکه قم نقش تعیین کننده در بیان جامعیت اسلام دارد،  افزود: حوزه علمیه قم با حفظ جایگاه معنوی و علمی و حامل جامعیت اسلام و مکتب اهل بیت و شیعه است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه اسلام واقعی اسلام موثر در جامعه، اسلام جامعه ساز و تمدن ساز و تحول آفرین و دغدغه مند است، گفت:  حاج شیخ عبدالکریم حائری یک استاد اخلاق صرف نبود که یک اسوه حیات طیب و کلمه طیب است،  وی خاطرنشان کرد: اگر امروز می بینیم ایران از تاخت و تاز فرهنگی و فرهنگ وارداتی  نجات پیدا کرده، به خاطر اتفاقی است که در قم اتفاق افتاد و ایران، ایران تمدن ساز شد.

رییس هیات امنای مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مکتب قم تحولات بین المللی شکل داده اظهار کرد: مسئله فلسطین یک مسئله جهانی است،  ایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حوزه علمیه قم نقش تعیین کننده در بیان جامعیت اسلام دارد

حوزه علمیه قم نقش تعیین کننده در بیان جامعیت اسلام دارد