مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1402 ساعت 17:002023-10-18بين الملل

«محمد ضیف» فرمانده نامریی حماس یا شبح مرگ رژیم صهیونیستی؟


معروف ترین «محمد» غزه و قهرمان فلسطین یکی از هزاران کودک فلسطینی است که سالها قبل در اردوگاه خان یونس چشم به جهان گشوده و اگرچه در شناسنامه ای که ده ها سال است به کار او نمی آید، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نورنیوز نوشت: در دنیایی عادی، می توانست هنرمندی باشد که عمرش را روی استیج تئاتر مقابل دیدگان مردم سپری می کند، اما در قلب خاورمیانه، او شبحی بی نشان است که هیچکس او را به چهره نمی شناسد، فقط می دانند فرشته مرگ اسراییلی هاست؛ معمار تونل های زیرزمینی مرموز غزه، فرمانده تیز هوش گردان های عزالدین قسام و طراح عملیات طوفان الاقصی .

او، معروف ترین محمد غزه است و قهرمان فلسطین؛ در شناسنامه ای که ده ها سال است به کار او نمی آید، محمد دیاب ابراهیم المصری نام دارد، اما مردم غزه و کرانه باختری به او لقب محمد ضیف داده اند.

  ضیف در زبان عربی یعنی مهمان و این لقب، استعاره ای از چریک گریزپایی است که سال هاست رهبری گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس را به عهده دارد.

او هیچ وقت یکجا بند نمی شود و با این ترفند کلاسیک نظامی، دست کم هفت عملیاتی که از سوی رژیم صهیونیستی برای ترور او طراحی شده را ناکام گذاشته است.

  بر همین اساس، رژیم صهیونیستی محمد را موجودی با 9 جان معرفی می کند و رسانه های عبری و عربی او را تحت تعقیب ترین آدم روی زمین برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«محمد ضیف» فرمانده نامریی حماس یا شبح مرگ رژیم صهیونیستی؟

«محمد ضیف» فرمانده نامریی حماس یا شبح مرگ رژیم صهیونیستی؟