مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 14:002023-10-04سياسي

داریوش از پزشکی به غواصی رضا داد


رضای 21 ساله روی سیم خاردارها برای همیشه خوابید و گوشه کلاه غواصی اش به خورشیدی های لای سیم خاردارها گیر کرد و با امواج آب اروند بالا آمد؛ آخر داریوش ساکی دانشجوی پزشکی دانشگاه شهید بهشتی به غواصی رضا داده بود.

- خبرگزاری فارس همدان، سولماز عنایتی: امتحانات ثلث اول کلاس پنجم اش با زمزمه های انقلاب همراه شده بود، در بحث های فامیلی شرکت می کرد و علاقه خاصی  به آیت الله خمینی در دلش روشن شده بود و اصلا تاب و تحمل توهین به امام را نداشت.

داریوش 11 ساله علاوه بر قرآن و احکام دینی چیزهایی درباره حکومت شاه می دانست که به ذهن خیلی از همکلاسی هایش خطور نمی کرد و پای ثابت تظاهرات شده بود، بهانه می تراشید که به تجمع های انقلابی برسد.

داریوش عکس شاه، فرح و ولیعهد را از اول کتابش پاره می کرد و عکس شیر و خورشید را روی شناسنامه اش خط خطی، با سن و سال کم انقلابی تمام عیار شده بود.

بعد از انقلاب محوریت بچه های فامیل شد تا جایی که سال های اول انقلاب زیرزمین خانه شان کتابخانه ای درست کرد و با چند کتابی که داشت و چند کتابی که خریده بود به بچه های فامیل و همسایه کتاب امانت می داد، دفتری و دستکی راه انداخته بود و بازار امانت دهی کتاب در زیرزمین خانه داغ داغ شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داریوش از پزشکی به غواصی رضا داد

داریوش از پزشکی به غواصی رضا داد