مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 14:352023-10-15بين الملل

داستانی درباره کودکان محاصره شده «فوعه و کفریا» سوریه به چاپ رسید


کتاب «بزرگ شدن در سپیدان» داستانی کودکانه براساس محاصره شیعیان «فوعه و کفریا» سوریه به نویسندگی زینب ایمان طلب از سوی انتشارات «راه یار» منتشر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب بزرگ شدن در سپیدان داستانی براساس نقاشی های کودکان محاصره شده فوعه و کفریا سوریه به نویسندگی زینب ایمان طلب از سوی انتشارات راه یار منتشر شد.

فوعه و کفریا شهرک های شیعه نشینی در استان ادلب سوریه هستند که ساکنان آن سه سال به صورت مداوم، در محاصره کامل با حملات، نفوذ ها، خمپاره اندازی ها و تیراندازی های مستمر گروه های تروریستی بخصوص جبهه النصره و احرار الشام مبارزه کردند که در مجموع 1923 نفر به شهادت رسیدند و 3868 نفر هم زخمی شدند که بیشتر آنها زن و کودک بودند، ولی باز هم سر تسلیم فرود نیاوردند.

در نهایت، پس از انجام توافقاتی، تیر 1397، آخرین ساکنان باقی مانده فوعه و کفریا توسط 121 دستگاه اتوبوس به سمت مرکز اسکان موقت در جبرین راهی شدند و سرزمین خود را در حالی ترک کردند که خاطره سه سال ایستادگی و مقاومت جانانه در برابر گروه های تروریستی تکفیری در سخت ترین شرایط اقتصادی و انسانی و تهدیدهای مکرر هیچ گاه از یادشان نخواهد رفت.

کتاب بزرگ شدن در سپیدان ؛ داستانی به قلم زینب ایمان طلب و تصویرگری اسمعیل چشرخ، در 136 صفحه رنگی، شمارگان 1000 ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستانی درباره کودکان محاصره شده «فوعه و کفریا» سوریه به چاپ رسید

داستانی درباره کودکان محاصره شده «فوعه و کفریا» سوریه به چاپ رسید