مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 16:012023-10-02سياسي

آسمانی شدن ابوالشهیدان «آذرآبادی حق» در تبریز


پدر شهیدان «یعقوب، رضا و محمد آذرآبادی حق» از شهدای دوران دفاع مقدس تبریز دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، حسن آذرآبادی حق پدر بزگوار شهیدان یعقوب، رضا و محمد آذرآبادی حق شامگاه دیروز، یکشنبه در 96 سالگی دار فانی را وداع گفت و در بهشت برین میهمان فرزندان شهیدش شد.

پیکر مرحوم حاج حسن آذرآبادی حق فردا، سه شنبه از ساعت 10 از میدان شهدا به سمت میدان ساعت تبریز تشییع و پس از انتقال به وادی رحمت، در قطعه والدین شهدای این آرامستان به خاک سپرده خواهد شد.

یعقوب آذرآبادی حق که متولد پانزدهم اسفند 1338 تبریز بود، در پنجم اسفند 1362 در عملیات خیبر به فیض شهادت نائل شد اما اثری از پیکرش به دست نیامد تا اینکه بعد از 35 سال و در سال 1397، پیکر مطهرش شناسایی و پس از انتقال به تبریز تشییع و در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد.

برادرش، رضا هم که متولد پنجم اردیبهشت 1341 تبریز بود، در همان عملیات و به فاصله دو روز، یعنی هفتم اسفند 1362 شربت شهادت را نوشید اما تاکنون اثری از پیکرش به دست نیامده است.

محمد، کوچک ترین برادر این شهدا که متولد دهم خرداد 1343 تبریز بود، اما حدود چهار ماه قبل از یعقوب و رضا، یعنی در دوم آبان 1362 در منطقه پنجوین عراق بر اثر اصابت ترکش به سینه به فیض عظمای شهادت نائل آمده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسمانی شدن ابوالشهیدان «آذرآبادی حق» در تبریز

آسمانی شدن ابوالشهیدان «آذرآبادی حق» در تبریز