مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 15:152023-10-09پزشكي

تخم مرغ مانع تحلیل عضلات و عارضه زوال مغزی در کهنسالی می شود


مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان یزد به بهانه روز جهانی تخم مرغ، از این ماده غذایی به عنوان یک وعده غذایی کامل و سرشار از پروتیین یاد کرد و گفت: - ایسنا/یزد مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان یزد به بهانه روز جهانی تخم مرغ، از این ماده غذایی به عنوان یک وعده غذایی کامل و سرشار از پروتیین یاد کرد و گفت: تخم مرغ باعث جلوگیری از تحلیل عضلات و عارضه زوال مغزی در کهنسالی می شود.

حسین محمدزاده به مناسبت 17 مهر، روز جهانی تخم مرغ؛ گفت: تخم مرغ نه تنها یک وعده غذایی خوشمزه و کامل است بلکه یک عنصر لاینفک برای تولید بسیاری از غذاها بوده که سالهاست به عنوان یک منبع غذایی طبیعی و کامل شناخته می شود.

وی افزود: تخم مرغ آب پز ارزش غذایی خود را حفظ کرده و مصرف آن در صبح، برای همه افراد به خصوص دانش آموزان بسیار توصیه می شود.

این مسئول با بیان این که هر تخم 75 تا80 کیلوکالری انرژی دارد و یک ماده غذایی پروتیینی رژیمی محسوب می شود، اظهار کرد: تخم مرغ دارای پروتیینی با کیفیت بالا و نیز حاوی تمام 9 اسید آمینه ضروری و 14 ماده مغذی کلیدی می باشد که برای حفظ سلامت دندان، استخوان، پوست، بینایی و سیستم اعصاب مرکزی بسیار مفید است.

وی ضمن اشاره به این که تخم مرغ در کهنسالی باعث جلوگیری از تحلیل عضلات و عارضه زوال مغزی می شود، خاطرنشان کرد: کولین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخم مرغ مانع تحلیل عضلات و عارضه زوال مغزی در کهنسالی می شود

تخم مرغ مانع تحلیل عضلات و عارضه زوال مغزی در کهنسالی می شود