مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 12:352023-10-09فرهنگي

جای خالی کارگردان های بزرگ در جشنواره فیلم کودک و نوجوان


در حالی سی و پنجمین دوره جشنواره کودک و نوجوان در اصفهان در حال برگزاری است که گویا در این دوره از جشنواره هم خبری از کارگردان­ های بزرگی که سال­ها در ژانر کودک فعالیت کردند نیست! - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در حالی وارد سی پنجمین دوره ی خود شد که اصفهان بعد از 23 بار میزبانی ،  آن را بخشی از حافظه تاریخی و هویت فرهنگی خود می داند.

داستان جشنواره کودک و نوجوان به سال 1361 بازمی گردد.

جشنواره ای با اهمیت که در سنت سینمای ایران طی سال های حیات خود فراز و فرودهای زیادی را پشت سر گذاشته است.

  حضور چشمگیر فیلم های خارجی در جشنواره کودک در این رویداد سینمایی که با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان برگزار می شود امسال در بخش بین الملل 200 فیلم کوتاه پویانمایی و بلند سینمایی از 40 کشور به رقابت می پردازند.

علاوه بر این359 اثر در بخش ملی، 189 فیلم کوتاه داستانی، 118 پویانمایی، 35 فیلم بلند تلویزیونی و 17 فیلم بلند سینمایی ملی نیز در دبیرخانه جشنواره اعلام وصول شده است.

بر اساس گزارش مجید زین العابدین دبیر این دوره از جشنواره کودک، بزرگداشت دو هنرمند فقید زنده یاد ایرج تقی پور تهیه کننده و پژوهشگر و زنده یاد آرش میر احمدی برگزار خواهد شد، کسانی که عمری را در عرصه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای خالی کارگردان های بزرگ در جشنواره فیلم کودک و نوجوان

جای خالی کارگردان های بزرگ در جشنواره فیلم کودک و نوجوان