مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 17:352023-10-02سياسي

فعالیت 125 هزار دریانورد در کشور


مدیرکل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اکنون در حوزه های مختلف کشور، 125 هزار دریانورد فعال وجود دارد که استان بوشهر در این حوزه بعد از استان هرمزگان، - ایسنا/بوشهر مدیرکل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اکنون در حوزه های مختلف کشور، 125 هزار دریانورد فعال وجود دارد که استان بوشهر در این حوزه بعد از استان هرمزگان، رتبه دوم کشور را داراست.

علی اکبر مرزبان روز دوشنبه در همایش گرامیداشت روز جهانی دریانوردی در بندر بوشهر گفت: نقش دریانوردان در توسعه پایدار اقتصاد دریایی بسیار مهم و ارزشمند است که در این بین استان بوشهر نقشی ویژه دارد.

وی بیان کرد: در حوزه شناورهای تجاری زیر 500 تن که به شناورهای سنتی معروف هستند استان بوشهر 80 درصد این شناورها را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: استان بوشهر همچنین با یک هزار کیلومتر وسعت ساحل با 11 بندر تجاری بزرگ و کوچک نقش قابل توجهی در تجارت دریایی کشور ایفا می کند.

مرزبان ادامه داد: 30 درصد مراکز آموزش دریانوردی کشور در استان بوشهر واقع است که این نشان از جایگاه ویژه بوشهر در آموزش های دریانوردی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 125 هزار دریانورد در کشور

فعالیت 125 هزار دریانورد در کشور